Leren & Ontwikkelen

 

BijLin Studiebegeleiding zet de leerling centraal, gaat voor kwaliteit en heeft aandacht voor de wereld achter het leren. Wij kijken mee met het leerproces van de leerling voor de beste begeleiding op maat. BijLin begeleidt haar leerlingen vanuit de visie dat studiebegeleiding gericht moet op het lerende brein. Door informatie over de werking van ons brein kan BijLin effectieve begeleiding en handvatten bieden op basis van wat werkt. 

 

 

                                    ‘je moet kinderen leren hoe ze moeten denken, niet wat ze moeten denken – Margaret Mead

 

 

Directrice & Orthopedagoog

Mijn naam is Linda Nijhof MSc en ik ben de directrice en orthopedagoog van BijLin Studiebegeleiding. Na mijn studie Pedagogische Wetenschappen heb ik gewerkt als orthopedagoog, remedial teacher en manager bij begeleidingsinstituten en basisscholen. Ik wil het beste uit de leerling halen door mee te kijken met het leerproces. Wat gaat goed, wat kan beter en hoe ervaart de leerling het? Het is geweldig om te zien als een leerling beseft dat hij zich ontwikkelt en trots op zichzelf is!

Tijdens het werken in de praktijk is mijn interesse in de werking van het brein in combinatie met leerprocessen gegroeid. Ik heb mij verdiept in de theorieën achter het leren en de opleiding tot MILS coach gevolgd. Wanneer je meer informatie over de werking van het brein hebt, kan je veel gerichter en effectiever begeleiding bieden. En dat is mijn doel: kinderen begeleiden en handvatten geven op basis van wat werkt. Tevens heb ik cursussen over dyslexie, mindmappen, visuele gespreksmethodes en faalangst gevolgd.

In de begeleiding werk ik samen met de leerlingen en begeleid hen coachend. Mijn toegankelijke persoonlijkheid, luisterend oor en warme karakter zorgen voor een goede basis voor begeleiding.